A Dunakeszi Járműjavítóba látogattunk

2017-11-13

A Dunakeszi Járműjavítóba látogattunk

Az elmúlt időszakban több tagunk javaslatára a szolnoki járműjavító után a Dunakeszi Járműjavítóba is ellátogattunk a szakmai programsorozatunk keretében.

A Dunakeszi Főműhely 1926-ban jött létre a Magyar Államvasutak részeként. 1952- ben kezdődött az új vasúti kocsik gyártása, 1997-ben külföldi tulajdonba kerül a vállalat, de 2014-től ismét a Magyar Állam a többségi tulajdonos.

Napjainkban a legfontosabb megrendelői közé tartozik a Magyar Államvasutak Zrt., a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt., a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV), valamint osztrák, német, svájci, belga, brit, norvég, görög, francia, cseh, szlovák, bolgár, orosz vasúttársaságok és magáncégek.

Az elmúlt években egy kisebb múzeumot (3 helységből álló emlékszobákat) is létrehoztak, hogy megismerhetővé váljon a látogatók számára az elmúlt 90 év története.

A gyárbejárása során megnéztük a villanyfűtési próbahelyet, a féktesztelő berendezést, a fényezési előkészítőt és a kárpitos műhelyt is, ahol az InterCity kocsik üléseinek teljes áthúzása történik, az utasok komfortérzetének javítása érdekében.

Láthattunk több fővizsgára váró személykocsit is. A járműjavító technológiai kapacitása éves szinten 400 db kocsi fővizsgáját teszi lehetővé.

A látogatás során megismerkedhettünk az ereklyeszállító kocsi történetével, 1938-ban itt, Dunakeszin készült Szent Jobbot szállító kocsi, amely a II. Világháború idején eltűnt. A vagon hiteles másolatának elkészítésére adtak megrendelést a Járműjavító számára, amely komoly szakmai kihívást jelent az itt dolgozók számára.